fbpx

1. Verzenden

Indien de klant wenst dat de bestelling geleverd wordt, zal dit steeds gebeuren op het adres dat door de klant wordt ingevuld tijdens het bestelproces. Indien de klant niet aanwezig is om de bestelling te ontvangen is het mogelijk dat de bestelling wordt geleverd bij de buren. De klant wordt hiervan op de hoogte gesteld. Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.

Momenteel kan er verzonden worden naar adressen in België en Nederland. Voor verzending naar andere landen kan u ons steeds contacteren via info@babientje.be

Verzending gebeurt in samenwerking met Bpost. De standaard verzendkost wordt u kenbaar gemaakt tijdens het bestelproces. Momenteel bedraagt de standaard verzendkost 4,95 EUR naar België en 10,00 EUR naar Nederland.

Indien het pakket zwaarder weegt dan 10,00 kg, de lengte plus omtrek groter is dan 300cm of de langste zijde groter is dan 150cm, dan kan een andere verzendkost dan de standaard verzendkost van toepassing zijn. Bij de verwerking van de bestelling zal in dat geval één van de medewerkers van Babientje contact opnemen met de klant vooraleer het pakket wordt verzonden. Wij baseren ons op de standaardafmetingen zoals voorgeschreven door Bpost.

U wordt via e-mail op de hoogte gehouden van de bevestiging van verzending. Verzending gebeurt na ontvangst van betaling. Binnen België en Nederland is standaard een leveringstermijn van 1 à 2 werkdagen voorzien volgend op de dag van verzending. Bestellingen gedaan op werkdagen voor 14 uur, worden diezelfde dag verzonden.

Doordat de klant aangeeft te opteren voor verzending, verklaart de klant kennis genomen te hebben van de algemene voorwaarden van Bpost, deze zijn tevens terug te vinden via https://www.bpost.be/nl/terms-and-conditions.

Indien de klant dit wenst kan de bestelling ook afgehaald worden in onze winkel gelegen te Bouwelsesteenweg 20, 2560 Nijlen. In dit geval zijn er uiteraard geen verzendkosten. Openingsuren zijn terug te vinden op onze website www.babientje.be

 

2. Garantie

De wettelijke conformiteitsgarantie van 2 jaar voor consumptiegoederen is van toepassing.

3. Retourneren

De klant heeft vanaf de dag van aankoop van het product, het recht om Babientje op de hoogte te brengen dat ze dit product wilt retourneren. Zodra op de hoogte gebracht, heeft de klant nog eens 14 dagen de tijd om het product terug binnen te brengen/sturen.

Via deze link kan je tevens het formulier voor herroeping terugvinden: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf

Tijdens de eerste 14 dagen na de levering dient de klant zorgvuldig om te gaan met de bestelling en de verpakking. Als de klant de goederen nog wil kunnen retourneren zoals in deze paragraaf beschreven, mag de klant de artikelen enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of het artikel aan de wensen voldoet. Teruggestuurde goederen mogen niet gebruikt zijn. Als de klant de goederen terugstuurt, gebeurt dit het liefst in de originele verpakking, met alle geleverde accessoires en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onze instructies hieronder.

§ 1. De onderneming vergoedt alle van de consument ontvangen betalingen, inclusief, desgevallend, de leveringskosten,
onverwijld en in elk geval binnen 14 dagen na de dag waarop ze wordt geïnformeerd van de beslissing van de consument om de
overeenkomst overeenkomstig artikel VI.49 te herroepen.
De onderneming verricht de terugbetaling als bedoeld in het eerste lid onder gebruikmaking van hetzelfde betaalmiddel als
hetgeen door de consument tijdens de oorspronkelijke transactie werd gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk met een ander
betaalmiddel heeft ingestemd en met dien verstande dat de consument als gevolg van zulke terugbetaling geen kosten mag
hebben.
§2. Onverminderd paragraaf 1 wordt van de onderneming niet verlangd de bijkomende kosten terug te betalen, als de consument
uitdrukkelijk voor een andere wijze van levering dan de door de onderneming aangeboden goedkoopste standaardlevering heeft
gekozen.
§3. Behoudens wanneer de onderneming heeft aangeboden de goederen zelf af te halen, mag de onderneming, voor wat betreft
verkoopovereenkomsten, wachten met de terugbetaling totdat zij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de consument
heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.”

Als de klant de goederen terugstuurt, zouden wij dit het liefst zien gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde accessoires en in de originele staat en rekening houdende met onze instructies hieronder. De klant is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. De klant is in geen geval aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen wanneer de onderneming heeft nagelaten om overeenkomstig artikel VI.45, § 1, 8°, informatie over het herroepingsrecht te verstrekken. 

Om de retour (herroepingsrecht) snel en correct uit te oefenen, kan de klant dit kenbaar maken via het modelformulier, maar ook via een e-mail ( info@babientje.be ), brief, …

Retouradres:

Bouwelsesteenweg 20

2560 Nijlen, België

Uiteraard kan het artikel ook kosteloos teruggebracht worden naar onze winkel gevestigd te Bouwelsesteenweg 20, 2560 Nijlen. Openingsuren zijn terug te vinden op onze website www.babientje.be.

De klant kan in dit geval in ruil voor het artikel ofwel een geschenkbon ontvangen ofwel zal Babientje het bedrag terugstorten op het rekeningnummer waarmee de online aankoop betaald werd (*). Er wordt in geen geval cash geld teruggegeven in onze winkel.

Volgende artikelen vallen niet onder het retourrecht:

* artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden

* specifiek voor de klant bestelde goederen

* geschenkbon/cadeaucheque